MIL brandt na ± 100km
- Merk:
- Volkswagen
- Model:
- Golf
- Brandstof:
- Benzine
- Probleemsoort(en):
- Foutcodes, Motor
- Motor:
- 2.0 TFSI
- Bouwjaar:
- 2006
Probleem:
MIL gaat branden naar een ongeveer 100 km. Uitlezen geeft 2 foutcodes.
008584 - Cilinderrij 1; Brandstofberekeningsysteem; systeem te rijk bij stationeer toerental. P2188-008 Onjuist signaal - MIL AAN
004767 - Lagedruk systeem voor brandstof; Druk te hoog P129F - 001 Bovenste limiet overschreden Intermitterend
Vervangen is:
Luchtmassameter, brandstrofdruksensor lagedruk, vacuum slang (was iets ingescheurd). Verder geen luchtlekkages.
overige meetgegevens:
Lambda regulator: idle: -6.5%A partial: 5.1% Lagedruksysteem pendelt tussen 3.6 bar en 3.9 bar Meetwaardeblok 103 Fuelpressure regulator pendelt tussen 400 - 700 volgens specificatie moet deze rond de 2800 en 7200 zitten. Brandstofdruk rail: tussen 49/50 bar. Viergasmeting: stat: HC: 140 O2: 0.33 CO: 0.125 Lambda: 1.003 toeren: HC: 84 O2: 0.23 CO: 0.137 Lambda: 1.002
Auteur : Diepenmaat
Motorcode : BWA
Oplossing:
Om deze oplossing te bekijken heb je een abonnement nodig op AMT Reparatiewijzer.