Co waarde te hoog
- Merk:
- Suzuki
- Model:
- Alto
- Brandstof:
- Benzine
- Probleemsoort(en):
- APK, Motor
- Motor:
- - G10B
- Bouwjaar:
- 1997
Probleem:
Gemeten waarden:
Stationair:
Co - 0,5% HC - 240 O2 - 0,93 Lambda - 1,01
Op toeren:
Co - 0,6% HC - 110 02 - 0,72 Lambda - 1,01
Bougies verwisseld met nieuwe (geen verbetering)
Ontekingstijdstip afgesteld (geen verbetering)
Klepspeling afgesteld (geen verbetering)
Map Sensor geeft reëele waarde
Inlaat temperatuur sensor geeft Reëele waarde
Temperatuursensor motor geeft Reëele waarde
Inlaatspruitstuk pakking is heel
Inlaatcircuit is dicht (rookmachine getest)
Compressie alle 4 cilinders 12 bar
Luchtfilter is niet verstopt
Lambda sonde regelt goed
Uitlaat is geheel dicht (rookmachine getest)
Brandstofdruk is goed (3 bar)
Injectoren getest (druppellen niet)
Inspuitrekeneenheid heeft geen storingen
Inspuitrekeneenheid gereset (geen verbetering)
Bougiekabels een paar maanden geleden al vervangen omdat er een marter aan heeft gezeten
Katalysator is een paar maanden geleden vervangen
Brandstof terugvoer niet verstopt
Bobine vonk getest (sterk genoeg)
Verdelerkap is ingebrand (vervangen met rotor, geen verbetering)
Massa motor is in orde
Benzine is vervangen
Distributie timing is goed.
Als je je hand op de motor legt, voel je lichte schokjes, er is niet een volledige verbranding aanwezig op één of meer cilinders.
Er blijft zuurstof O2, en brandstof HC uit de uitlaat komen, wat wijst op een niet gehele verbranding.
Wat kan nu deze verhoogde CO veroorzaken?
Geen foutcodes.
Oplossing:
Om deze oplossing te bekijken heb je een abonnement nodig op AMT Reparatiewijzer.